התחל"ה התמחות, חונכות, למידה

התחל"ה התמחות, חונכות, למידה

 
משתתפים
0
 
שלב פיתוח
 
 
שותפים
3
 
מוקדים בארץ
0

בעולם שבו המציאות התעסוקתית משתנה חדשות לבקרים, יש חשיבות מיוחדת להקניית מיומנויות של יצירתיות, גיוון תעסוקתי ויכולת להתמודד עם שינויים. השאיפה היא, שמיומנויות אלה יאפשרו לתלמידים הבוגרים להתמודד עם האתגרים הצפויים להם. אחת המטרות בהכנת התלמידים להשתלבות בשוק העבודה היא צמצום פערים חברתיים ואי-שוויון. זאת, מתוך הנחה, שרכישת השכלה מתאימה מובילה להשתלבות טובה יותר בשוק העבודה ולצמצום פערים השכלתיים וכלכליים כאחד. כיום, מערכת החינוך מתמודדת עם פערים משמעותיים, ועל כן, ללא הכנה רצינית לקראת שוק העבודה העתידי, סביר להניח שהפערים יעמיקו.

המודל החינוכי של התחל"ה פותח בהשראת תכנית פדגוגית ותיקה, רחבה ורבת הצלחות, שמקורה בארצות הברית - BPL - BIG PICTURE LEARNING, המקדמת שינוי במערכת החינוך בארצות הברית מאז שנת 1995.

התכנית מציעה פתרונות ייחודיים לאתגרים שצוינו לעיל, הן ברמת התלמידים, הן באשר לתפקיד המורה והן ביחס לתפקידו ולמקומו של בית הספר. המודל מציע פרשנות חדשה להגדרת הלמידה, למרחב שבו מתקיימת הלמידה ולאופן שבו ניתן (ורצוי) ללמוד. התחל"ה מתבססת על היכרות מעמיקה של התלמידים עם היכולות שלהם, אשר נבנות, מתפתחות ומשתנות במהלך שלוש שנים. התכנית מספקת לתלמידים מיומנויות המסייעות להם לחקור את שוק התעסוקה ולהכירו מקרוב, באמצעות התנסות במקומות התמחות מגוונים, תוך יצירת הזדמנויות להיות מעורבים, משפיעים ומוערכים.

לכל תלמיד מוצמד חונך אישי, המלווה אותו לאורך כל תקופת לימודיו, מכיר אותו באופן אישי ודואג לכל צרכיו. פעמיים בשבוע התלמיד נמצא במקומות התמחות בקהילה ומלווה על ידי מנטור במקום העבודה.  תפקיד המנטור ללוות את הלמידה וההתנסות של התלמיד במקום עבודתו. ביתר ימי השבוע התלמידים לומדים בבית הספר ועובדים על פרויקט המעמיק את הבנתם בתחום ההתמחות שבחרו.

שותפים לתכנית: משרד החינוך - האגף לחינוך על יסודי ומנהל מדע וטכנולוגיה, המכון לחינוך דמוקרטי. 

 

סיפורים מהשטח

מוקדים בארץ

תוצרי ידע בתכניות

תכניות נוספות